Kvalitetssjef for Zegebas digitaliseringsplattform
Ålesundsfirmaet Zegeba har utviklet noe det fleste bedrifter og organisasjoner trenger: en digitaliseringsplattform basert på digitale skjemaer som kan fylles ut på mobiler og nettbrett ute i felten, og lastes ned til hovedkontoret når man har internettforbindelse. Der kan man da straks få opp kurver og rapporter om de innkommende tallene, noe som sparer masse tid i forhold til vanlige papirskjemaer.
Første versjon av programmet ble utviklet under Verdens Helseorganisasjons prosjekter i Etiopia – derfor det etiopiske firmanavnet. Nå brukes programvaren hos alt fra skips- og oljefirmaer, fiskeri- og maskinbedrifter til Strømmestiftelsen og Unesco, og da til oppgaver som overvåking, vedlikehold, spørreundersøkelser, testing og så videre. Brukspotensialet er meget stort, ikke minst siden løsningen etterhvert er blitt utbygd med moduler for arbeidsflyt og integrasjon mot mange andre systemer.
For tiden arbeider jeg i 80 % stilling som QA Manager hos Zegeba med varierte oppgaver innen QA og testing, dokumentasjon, kurshold, skjemaproduksjon, kursing og internasjonal kundestøtte. Ta gjerne kontakt med meg hvis du vil finne ut om ditt firma eller organisasjon kan spare tid og penger ved å digitalisere skjemaene deres! NB! Jeg tar fremdeles mindre oppdrag i mitt datakonsulentfirma, så det er bare å spørre hvis du trenger noen av mine konsulenttjenester. (23.10.18, oppd. 21.5.23)